Návrh mateřské školy je v první řadě inspirovaný kontextem místa: svažitým pozemkem vklíněným mezi rozsáhlou zahrádkářskou kolonii a sportoviště. Areál školky zde není tvořený jediným všeobjímajícím objektem, ale rozpadá se do množství “chatek a chalup” uspořádaných kolem polouzavřených dvorů. Budovy drobnějšího měřítka evokují zahrádkářské okolí a reagují lépe na svah. Část z nich (prostory pro hraní a odpočinek) uskakuje dle konkrétních topografických podmínek, nejčastěji o 0.6 m.
Druhým klíčem k návrhu je snaha vytvořit individualizovanou a vstřícnou formu, která reflektuje, že školka je pro mnohé děti teprve druhou budovou (po vlastním domově), se kterou navazují intimnější vztah. Drobnější hmoty v kombinaci s dřevěným obkladem, klasickou bílou omítkou a prostorovou hrou při umisťování čtvercových okenních otvorů nastavují co nejpřívětivější tvář velkým i malým návštěvníkům.